Mocne postanowienie poprawy

Chcę być szczęśliwym człowiekiem. Wiem, że każdy tak mówi i ogólnie to naturalna tendencja, ale często to myślenie nie idzie w parze z działaniem. Dlaczego? Przecież to logiczne, że rzeczy nie zmieniają się same (w większości przypadków), że trzeba działać, żeby osiągać cele itd, itp..

Długi czas chciałam być szczęśliwa. I na chceniu się kończyło. Wiecie, jak to jest?

W przerwie na kawę w pracy wszyscy narzekają na robotę, że ciężko, że bez sensu, że jakby mogli to rzuciliby to dawno.. Mogą, ale nie rzucają. Wolą ponarzekać ze strefy komfortu. Tylko co to za komfort, skoro im źle?! Tkwią w związkach, na które tylko narzekają, nie robiąc nic, żeby było lepiej. Czekają, aż narzekanie coś zmieni. A przecież tyle można: porozmawiać, postarać się, wyjść z inicjatywą, ostatecznie można taki związek zakończyć i dać sobie szansę na coś lepszego.

worried-girl-413690_960_720

Narzekamy na swoje ciało, mówiąc że nie mamy siły na ćwiczenia, że to wisi, tamto jest za duże, a w ogóle to gdyby nam się chciało tak jak się chce innym.. Jednocześnie zamiast zdrowego jedzenia można wybrać żarcie z mikrofalówki, a potem zlec na łóżku i oglądać serial. Sezon po sezonie. A jak za oknem mignie nam dziewczyna, która wyszła pobiegać to pierwsza myśl brzmi „ona ma dobrze, bo jej się chce”. W taki sposób można łatwo popaść w obłęd. Im dłużej siedzimy w zamknięciu, tym gorzej się czujemy. Brak ruchu i zdrowej diety powoduje tycie, ospałość i pogorszenie samopoczucia. Narzekanie na wszystko, z czego nie mamy zamiaru zrezygnować/ zmienić tego nie poskutkuje niczym innym jak podniesieniem poziomu stresu, pogorszeniem samopoczucia i utratą resztek chęci do czegokolwiek. Oprócz łóżka i seriali, oczywiście.

smutełek.jpg

Długi czas myślałam w ten sposób. „Muszę to robić, chociaż nie chcę, ale co powie mama, tak mi ciężko i nie mam siły, prześpię kolejną godzinę” itd itp. Długo trwało, zanim dotarły do mnie pewne, oczywiste na pozór rzeczy:

  1. Mam prawo być szczęśliwa
  2. Mam prawo żyć po swojemu, bez dopasowywania się do oczekiwań innych ludzi
  3. Jestem odpowiedzialna za siebie – mam obowiązek o siebie zadbać bo nikt inny tego nie zrobi.
  4. Trzeba pracować na szczęście, rzadko kiedy przychodzi samo.

W życiu bywa ciężko, to jasne. Ale zrozumiałam, że nie mogę narzekać, nie próbując działać. Nie mogę pozwalać innym decydować za mnie i wpychać mnie w sytuacje, w których mi źle. Możemy zmienić w życiu dużo więcej, niż nam się wydaje.

Źle się czujesz ze swoim ciałem – idź na fitness, siłownię, basen, rower, cokolwiek – nie myśl o tym jak o katordze, po prostu idź i nie myśl. Po tygodniu zobaczysz, że czujesz się ze sobą dużo lepiej. Poszukaj szybkich przepisów na zdrowe posiłki, internet jest pełen informacji – wystarczy tylko po nie sięgnąć

Źle się czujesz w pracy – zastanów się dlaczego, i czy możesz coś z tym zrobić. Jeśli tak – działaj, jeśli nie – zacznij szukać alternatywy.

Narzekasz na związek? Rozmawiaj, staraj się i znowu rozmawiaj. Jeśli nie widać nadziei na poprawę.. nie trać życia. Spotykasz się ze znajomymi, których tak naprawdę nie lubisz? Po co? Bo jakoś głupio odmówić? Otaczanie się pozytywnymi ludźmi ma na nas naprawdę duży wpływ. Zwłaszcza, jeśli sami staramy się dzięki temu żyć pozytywnie 🙂

Źle się czujesz ze sobą? Szukaj pomocy. Jeśli czujesz, że sobie nie radzisz ze swoim życiem, poszukaj wsparcia u psychologa lub psychiatry. Łykanie antydepresantów to nic złego, a potrafią zdziałać cuda. W takim przypadku nieoceniona będzie pomoc bliskiej osoby, która pomoże przetrwać najgorszy czas.

radostka.jpg

Nie możesz czekać aż będzie gorzej. Zrób coś teraz. Przecież dbanie o siebie to Twój obowiązek 🙂 

Skomentuj

